Skip to content

Avtalevilkår, opplysninger om angrerett og angreskjema

Kjøpsbetingelser

Vi i Fimline Dekor ønsker at du skal være fornøgd med kjøpet du har gjort hos oss. Avtalen er bindande for begge parter når varen er betalt eller din bestilling er mottatt av Fimline Dekor.
Avvik på lagerstatus kan oppstå. I de tilfeller hvor det er feil på lagerstatus, vil vi sende deg et nytt produkt så fort som mulig.
Ved bestilling vil du motta en ordrebekreftelse og ordrebekreftelsen sendes til din e-post som du oppgav ved bestilling. Kontroller at ordrebekreftelsen stemmer med bestillingen med hensyn til antall, varenavn, mål, pris og andre betingelser.
Er det ikke samsvar mellom bestilling og ordrebekreftelse, må du kontakte oss umiddelbart.
Vi selger kun mot forhåndsbetaling.

Til bankkonto:  3632 58 95130,  eller Vipps til kontonr.: 96264

Når ordrebeløpet er mottatt sender vi varene.

Priser/Betaling
Alle priser er inkludert meirverdiavgift og det er prisene på bestillingstidspunktet som gjelder.
Fimline Dekor tar forbehold om trykk- og skrivefeil og du blir kontakta om din bestilling må rettes som følge av feil pris. Du har da rett til å endre eller annullere din bestilling.
Fimline Dekor (Organisasjonsnummeret er 813 351 072.) er ansvarlig for transaksjoner gjort gjennom Fimline.no
Kundedata blir ikke delt eller solgt til en tredjepart og oppbevares ifølge norsk lov.

Nettbutikken tilbyr sikker betaling med VIPPS.

Levering
Varene blir sendt som Norgespakke. Pakken blir i regelen postlagt 2 virkedager etter at vi har mottatt betalingen – så sant vi har varene på lager. Pakken vil, som regel, være fremme hjå mottakeren innan 3-8 virkedagar etter at betalingen er registrert, avhengig av hvor i landet du bor.

Skader under transport/transportforsikring:
I fraktprisen ligger det også en forsikring som dekker tap og eventuelle skader på produktet under transport til deg. Hvis det er synlige skader når du mottar forsendelsen, TA BILDE AV DET DU SER!! Så må du med en gang kontrollere om produktet har lidd synlig overlast. Hvis dette er tilfelle skal du nekte å motta varen. Hvis nei må du be Posten/Bring om å notere at emballasjen ble skadet under transport.

Kontroll av varene ved levering
Kjøper må også kontrollere at leverte varer stemmer overens med salgsordren. I de tilfeller hvor det er feil/mangel på det bestilte produktet, vil vi sende deg et nytt produkt så fort som mulig.

Retur, bytte og angrerett
Kjøp på nett er ivaretatt gjennom en egen angrerettlov. Dersom du angrar på kjøpet står du selv for returfrakten og er ansvarlig for skader som kan oppstå under transporten.

Opplysninger om angrerett finner du her: Opplysninger om angrerett
Angreskjemaet finner du her: Angreskjema

Ved bruk av angreretten må Fimline Dekor varsles innen 14 dager fra varene og opplysningar om angreretten er mottatt, og hele ordren må returnerast innan 30 dagar etter levering. Varer som returneres må være komplett og i same stand som da du mottok den. Varer med brutte forpakninger aksepteres ikkje i retur.
Varer som sendes tilbake til Fimline Dekor, må ikke sendes som postoppkrav. Vi anbefaler å velge en retursending som gir mulighet for sporing. Dette vil være ein trygghet for begge parter.
Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgåver. Disse finner du i avsnitta nedanfor. Vi ønsker at transaksjonene rundt dette skal være så enkle som mulig for alle parter innanfor lovens bestemmelser.

Dersom varen er tatt i bruk som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldene. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasje/salgsforpakning viss man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

Viktige utdrag frå angrerettlova:

– Angrerettlova gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttast av firma eller andre som har handlet som ledd i næringsverksemd.(jf Angrerettlova § 6, punkt e)

– Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leverast tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes aktløyse eller manglande omsorg frå forbrukarens side. (jf. Angrerettlova § 12 punkt a)

– Returkostnadene bæres av forbrukaren (jf. Angrerettlova § 15 første ledd).

– Dersom du benytter deg av angreretten ifm. med et tilvirkningskjøp (tilpasset etter kundenes ønsker), så er du pliktig til å betale de ekstra kostnadene som påbeløper for utført arbeid og medgåtte materialar (jf. Angrerettlova §16 første ledd).

Reklamasjon
Kontakt oss dersom varen har en mangel. Du vil bli bedt om å oppgi ditt ordre- eller transaksjonsnummer, hva for vare det gjelder og hva som er feil med varen. Du kan også bli bedt om å levere bilder av skaden. Det er kjøpers ansvar å returnere den defekte varen. Ved gyldig reklamasjon får du dekket returkostnaden.
En reklamasjon skal gjøres så snart som mulig etter at feil oppdages. Ved reklamasjon etter 6 månader etter varen er mottatt må du kunne sannsynliggjøre at feilen var tilstede da du fikk varen. Reklamasjonsretten gjelder ikke feil forårsaka av normal slitasje, skader ved lagring samt andre feil som kan skyldes kunden.
Lover
Forbrukerkjøp er blant anna regulert av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og finansavtaleloven. For varekjøp på nett og telefon gjelder i tillegg angrerettsloven og e-handelsloven.
Se www.lovdata.no for mer informasjon.
For næringsdrivande gjelder egne salgsbetingelser.

Forbehold
Vi tar forbehold om eventuelle skrivefeil og prisendringer.

Sikker betaling: 

Trygg levering:

Kontakt oss på telefon

+47  901 38 274

+47  950 01 169

Share This